El company Ferran Boada ja va parlar de l’arribada del Golf GTI Clubsport, el model commemoratiu de la marca de Wolfsburg per celebrar el quaranta aniversari del seu icònic model.

golf-gti-clubsport (20) còpia

Aquest GTI Clubsport és el model més potent de tota la història, gràcies als 290 cavalls que eroga (amb funció “boost” activada) el seu motor 2.0 TSI de quatre cilindres. I és que tot i que només eroga 265 cavalls en condicions normals, aquest GTI és capaç d’experimentar un augment de potència d’uns quants segons, mitjançant l’efecte «kick-down» que es produeix trepitjant a fons l’accelerador.

golf-gti-clubsport (19)

El seu xassís i les suspensions s’han readaptat per oferir un rendiment més esportiu, i el client pot associar el motor amb un canvi manual de sis velocitats o el DSG de doble embragatge d’última generació. De sèrie, tots el GTI Clubsport equiparan un sistema de tracció total gràcies al sistema Haldex-5.

golf-gti-clubsport (15)

Estèticament, el GTI Clubsport també té trets distintius com el seu exclusiu para-xocs frontal, un nou difusor posterior, l’aleró o llandes d’aliatge lleugeres exclusives per aquest model.

golf-gti-clubsport (1)

L’estat espanyol només rebrà 290 unitats d’aquest GTI Clubsport, a un preu base de 38.050 euros. Si el client opta per escollir una pintura especial (diferent a la blanca de sèrie) o equipar-lo amb el canvi DSG i alguns extres disponibles, el seu preu final supera, i de molt, la barrera dels 40.000 euros, convertint-se en un model pràcticament tant car com el Golf R, el model prestacional de la gamma i referència dels compactes esportius.