La batalla per ser el compacte més ràpid de tracció davantera al mític traçat alemany entre els Mégane RS, León Cupra i Honda Type R s’ha encomanat als seus “germans petits”, els utilitaris del segment B. Fins ara, el rei d’aquest segment -si més no, sobre l’asfalt alemany- era el MINI John Cooper Works, que vam tenir l’ocasió de provar fa uns mesos. El MINI John Cooper Works havia registrat un temps de 8 minuts i 35 segons sobre l’asfalt de l’infern verd, i l’Audi S1 (aquest equipat amb tracció total i que també havíem provat fa poc més d’un any) havia girat a Nürburgring en un temps de 8 minuts i 41 segons. Nosaltres encara no hem tingut l’ocasió de provar cap Clio RS, per bé que sí vam poder provar una versió molt més racional i d’ús quotidià, equipada amb un motor 1.5 dCI de 90cv però que ja mostrava les bones maneres del seu bastidor.

clio-trophy-220

El flamant Clio RS 220 (que enguany suma 20 cavalls més que el seu predecessor) ha pulveritzat aquesta marca i l’ha rebaixada dotze segons, deixant el crono en un espectacular 8’23” (per entendre’ns, igualant el temps de vehicles molt més potents i amb tracció total com l’Audi RS4 o el Mitsubishi EVO Mk6). I és que a més de la potència extra, el nou Clio RS 220 Trophy incorpora millores en les suspensions, en la direcció i en la caixa de canvis automatizada, convertint al petit utilitari gal en un autèntic “matagegants” que asegura dosis molt elevades de passió al volant. I tot, amb un preu raonable dins dels paràmetres d’esportivitat i exclusivitat d’aquesta mena de cotxes, ja que el seu preu final (descomptes al marge) es queda en uns 29.000€.

Val a dir que aquest temps, registrat per la revista alemanya “motor und sport“, segurament s’ha registrat amb pneumàtics de competició, per bé que no ha trascendit cap altre modificació important del cotxe de sèrie.