Corea marca múscul a Barcelona. Tant Kia com Hyundai han presentat molts models a la ciutat comtal, conscients del seu grau de penetració al mercat del sud d’Europa.

Hyundai

Hyundai ha donat a conèixer a Barcelona una gamma realment renovada, amb la presentació, per primer cop a Espanya, del nou tot-terreny Tucson, una de les armes amb que Hyundai pretén picar fort a Europa.

El nou Tucson compta amb les línies i formes d’un tot-terreny, però li suma l’agilitat d’un turisme convencional. Ho fa gràcies a una plataforma completament nova que optimitza l’habitabilitat i a la capacitat de càrrega d’aquest nou model. I a més, aquesta nova plataforma, sumada al nou bastidor del coreà, permeten un dinamisme digne de menció gràcies a la direcció (ara accionada directament pel motor) que permet una major rigidesa, mostrant-se més ràpida i directe, que fan un gran maridatge amb el treball de suspensions fins aconseguir un equilibri molt còmode, versàtil i dinàmic, molt del gust dels compradors europeus.

Tucson

Però Hyundai també ha presentat més novetats, com ara el nou ix20, a més de portar models ja existents i de gran acceptació entre el públic com el nou i20 Cupè, una nova versió de l’i30 i de l’i40 (que pateixen un lleuger “restyling”, novetats en el camp de l’electrònica, la seguretat i control de tracció i amb quatre noves motoritzacions).

Kia

Kia s’ha convertit, per mèrits propis, en la marca revelació de l’any a Europa. Ara Kia fabrica cotxes de qualitat, amb fiabilitat (set anys de garantia els avalen) i preus ajustats i competitius al mercat europeu.

Els coreans van portar a Barcelona el prototip del nou Sportspace, el “concept car” que ha d’avançar el nou llenguatge estètic de la marca, i que exerceix com a far o guia de la gamma actual, prou extensa i variada.

Especial atenció va rebre també el Kia Optima, la berlina de Kia, o el guardonat i reconegut Kia Sportage, un SUV realment sorprenent, disponible en tracció davantera o total.

Seguint l’exposició, Kia va comptar amb la presència dels nous Picanto, Rio i Venga, que recentment han rebut actualitzacions estètiques a interiors i exteriors, o l’exitosa gamma Cee’d. Però si un cotxe brillava amb llum pròpia, aquest era el nou Kia Soul, un model amb un disseny trencador i icònic, al que cal sumar la possibilitat d’optar per un model 100% elèctric a banda dels ja coneguts motors dièsel o benzina.

Per acabar, Kia va portar també el nou Kia Sorento, la tercera generació del tot-terreny de Kia, que tot just s’havia llençat pocs mesos abans al mercat espanyol, i del que ben aviat podreu llegir-ne una extensa prova.