Ja des de la seva aparició a mitjans dels 2000, el Cayman ha estat molt aprop del mite 911. A cada nova generació aquesta proximitat era més clara però a Porsche no li interessava que cap altre esportiu de la marca superés el seu mite. Que dirien els fanàtics del 911 si un esportiu més petit i econòmic pogués anar més ràpid?

P15_0065_a4_rgb

Des de feia més d’un any es venia parlant d’una versió encara més esportiva del Cayman i quan es va presentar al 2014 el Cayman GTS (340cv) tothom va pensar que Porsche es quedaria aquí, tot just 10cv per sota del 911 Carrera de 350cv. Però no, en els darrers mesos els rumors renaixien i ahir vam conèixer el nou model, el Cayman GT4.

P15_0066_a4_rgb

El nou model porta un motor bòxer de 6 cilindres i 3.8 litres derivat del que porta el 911 Carrera S (400cv) i entrega 385cv i un generós parell motor de 420Nm. Accelera en el 0 a 100km/h en tan sols 4,4s. Estèticament cal destacar el seu xassís rebaixat de 30mm respecte el Cayman S i tots els seus additius (paratxocs, aleró,…) aerodinàmics semblants als del 911 GT3.

P15_0004_a4_rgb

El Cayman GT4 estarà disponible exclusivament amb la caixa manual de 6 marxes.

Una bona mesura per conèixer si estem davant d’un bon esportiu es mirar el seu temps al circuit alemany de Nürburgring. El nou Cayman GT4 ha aconseguit un temps de 7 min 40 segons, un temps que el situa al nivell del Lamborghini Murcielago o el McLaren Mercedes SLR. Es pot tenir millor carta de presentació?

El seu preu comença a partir dels 99.094€. Econòmic si el comparem amb els superesportius amb els que pot competir, oi?