Des de la seva aparició al mercat l’any 2006, el Cayman ha viscut a l’ombra del seu germà gran, el 911. Però poc a poc amb el pas dels anys ha anat traient-se el sobrenom de petit Porsche i avui dia ja podem dir que casi juga a la mateixa lliga. Desconeixem si al calendari Xinés, l’any 2015 es l’any del Cayman, però el que està clar es que si es l’any del petit Porsche.

Portada

A principis d’any Porsche va sorprendre amb una versió molt radical, la GT4. Equipava un motor bóxer de 3.8 litres i 385cv derivat del 911 Carrera S (400cv), que el feia per primer cop superar en potencia el 911 Carrera (350cv). Això ja era un gran pas, però apart també destacava per el seu comportament. El seu concepte de vehicle amb motor central el feien molt més fàcil de conduir i tot i que sobre el paper encara estava per sota del Carrera S, sobre l’asfalt segurament no era així, però es clar, oficialment no es pot dir. Que diria sinó el comprador d’un 911 si veies que un Cayman es més ràpid?

Logo

Després de la seva presentació al saló de Ginebra, va començar a sentir-se un rumor. I si Porsche fes una versió encara més radical orientada als circuits? Aquest rumor va tornar a agafar força al saló de Frankfurt i es va acabar de confirmar poques setmanes després. Ha estat doncs al saló de Los Angeles que aquests dies s’està celebrant, on finalment aquesta versió “Clubsport” ha vist la llum.

Trasera

El motor es el mateix que el de la versió de carrer i rendeix la mateixa potencia. El que canvia es la caixa de canvis que passa de ser manual a ser PDK de 6 marxes amb lleves al volant. Lògic tractant-se d’una versió de circuit. Addicionalment porta també un diferencial autoblocant mecànic al eix posterior. La resta del xassís també promet, ja que al eix davanter porta les suspensions del seu germà, el 911 GT3 Cup. Al darrera igual, amb una suspensió a millorada i alleugerida de braços transversals. L’equip de frens també es espectacular. Porta 4 discs d’acer de 380mm amb pinces fixes d’alumini de 6 pistons al davant i de 4 al darrera. L’ABS per la seva part, pot ajustar-se en 12 modes diferents i el control de tracció ha estat ajustat per la utilització de neumàtics Slicks (25/64-18 al davant i 27/68-18 al darrera).

M15_5335_fine

El seu interior prescindeix de qualsevol detall superflu.  Moquetes, revestiments, part baixa del tauler, seient del copilot,…han estat suprimits. Per tal de complir amb la normativa FIA, s’ha instal·lat un baquet Recaro amb un arnés de 6 punts i unes barres soldades. El seu pes final es de 1.300kg, un pes millorable tenint en compte que la versió 911 GT3 Cup pesa 1.175kg. El seu preu final es de 111.000€ i apart cal sumar-hi els impostos de cada país.

Us deixem amb un vídeo on de ben segur hi reconeixereu el circuit on s’ha gravat.