Bugatti sempre ha estat sinònim d’ostentació, velocitat i potència. I des de que forma part del grup VAG, ha disposat dels fons necessaris per construir models llegendaris, potents i únics. Després de la producció del Veyron, i d’haver anunciat un prototip que anunciava el nou llenguatge estètic de la marca fa uns mesos al videojoc Gran Turismo, la llegendària marca gala torna a la càrrega al saló de Ginebra amb la presentació internacional del flamant Bugatti Chiron.

chiron

El Chiron és el successor del Veyron. I evidentment, és encara més ràpid, més potent i més especial que el seu predecessor. Les dimensions del Chiron són molt similars a les del Veyron (4,54 metres de llarg, 2,04 d’ample i 1,21 d’alçada), però la seva línia estètica és una mica diferent a la del seu predecessor.

chiron2

Les línies corbades i amables del Veyron s’han convertit en angles i predomini de les formes geomètriques i línies rectes al frontal, que aporten aparença de musculatura i poder al nou bòlid de Bugatti. Els grups òptics o la calandra, per exemple, segueixen molt l’estil anunciat pel Bugatti Vision Concept, però tant la vista lateral com la tres quarts recorden molt al seu predecessor. El que sí canvia força és la part posterior, amb una tira horitzontal del llums LED que fa la funció de grups òptics posteriors.

chiron3

Una mecànica d’ensomni

El Veyron va estrenar el motor W16, tot un prodigi de la tècnica i la mecànica del segle XXI. De fet, no va ser fàcil aconseguir encabir correctament el motor ni refrigerar-lo adequadament. El Chiron empra el mateix W16 de vuit litres de cilindrada alimentat per quatre turbos, un nou col·lector de fibra de carboni, trenta-dos injectors, tub d’escapament de titani i un nou sistema de refrigeració totalment redissenyat que soluciona el sobreescalfament que tants maldecaps va portar als enginyers del Veyron.

chiron4

Aquest evolució del W16 arribarà als 1.500 cavalls de potència, i tindrà un parell 1.600 Nm disponibles a partir de les 2.000 rpm. Sobren les paraules. Una bestialitat. Per transmetre la monstruosa potència del Chiron ha calgut reforçar la caixa de canvis automatitzada de set velocitats i el sistema de tracció integral amb un nou diferencial electrònic posterior que envia el parell a la roda amb més “grip”. Amb tot, el Chiron no és un cotxe lleuger, ja que el seu pes en buit és de 1.995 quilos, tot i utilitzar un xassís de fibra de carboni i molts acabats d’aquest mateix material.

Prestacions de malson

El Chiron és capaç de passar de 0 a 100 en 2’5 segons, d’arribar dels 0 als 200 en 6’5 segons o fer un 0 a 300 en 13 segons. A més, el propietari disposarà de dos claus. Amb la primera, el Chiron arriba als 380 quilòmetres per hora, però amb la segona… arriba als 420 km/h, i això que la velocitat està limitada electrònicament. I és que una modificació del software permetrà passar amb escreix aquesta velocitat, si algú realment té el valor per fer-ho. I diem valor per què tot i portar uns potents frens carbonoceràmics, el Chiron recorreria 275 metres (gairebé tres cops el camp del Barça) per aturar-se completament quan circula a 300 km/h. Una bogeria, vaja.

chiron9

Amb aquestes prestacions, queda clar que el Chiron no és un cotxe per circular per la ciutat, o per fer un passeig per carretera de muntanya, tot i que ho pot fer (cosa que el Veyron no era del tot capaç), gràcies als cinc modes de conducció de què disposa: “Lift”, “Auto”, “Autobahn”, “Handling” i “Top Speed”.

El Chiron costarà, com a mínim, 2’4 milions d’euros als seus compradors (i hi haurà llista d’espera per comprar-ne un). I diem com a mínim, ja que els clients poden personalitzar-lo al seu gust, sobretot pel que fa als acabats interiors o als colors del vehicle. Bugatti ha confirmat, a més, que en un futur hi haurà versions especials (més cares i exclusives) d’aquest autèntic monstre de l’asfalt.