Aquest any 2015 està sent memorable pels amants de Porsche. Primer va arribar el Cayman GT4, la versió més radical del coupé biplaça de motor central. Poc després a Ginebra es va presentar el 911 GT3 RS, un cotxe de circuit matriculable. Ara ens arriba el Boxster Spyder.

frontal

Parlar d’Spyders a Porsche es parlar del 550 Spyder o del 718 RS Spyder dels anys 50 i 60. Però més recentment, en l’anterior generació del Boxster també hi va haver una versió Spyder. Es va presentar al saló de Los Angeles del 2009 i va arribar als concessionaris al febrer del 2010. Ara arriba una nova versió encara més potent i més radical.

Portada

Estèticament la seva part frontal i la seva part posterior es pràcticament igual a la del Cayman GT4. La única diferencia es que aquest no porta el gran aleró fixe del model coupé però si porta dues gepes o “Streamliners”. Les seves llandes de 20” també son exclusives del model i com en els GTS y GT4, les òptiques estan enfosquides. L’interior ve de sèrie molt despullat tot i que podem demanar sense cost l’aire condicionat i l’equip de so. Tot això es per guanyar pes i situar-se en els 1.315kg, una xifra que tampoc es per tirar coets. En aquesta reducció de pes hi tenen molt a veure els seients baquet esportius, amb carcassa posterior de plàstic reforçada amb fibra de vidre i carboni.

lateral

L’estrella del Boxster Spyder es sens dubte el motor. No porta el motor de 3.4 litres del Boxster S o Boxster GTS, sinó que porta el mateix motor del Cayman GT4. Es tracta d’un bóxer de 6 cilindres que cubica 3.8 litres i rendeix 375cv (385cv en el GT4). Deriva del que utilitza el 911 Carrera S (400cv). Aquesta potencia es transmet a les rodes mitjançant una caixa de canvis manual de sis relacions. La caixa PDK automàtica no esta disponible.

P15_0189_a4_rgb

El seu xassís esportiu d’arquitectura lleugera rebaixa l’alçada normal del Boxster en 20mm. Porta de sèrie el PTV (Porsche Torque Vectoring Plus) amb bloqueig transversal mecànic del eix posterior, amb la qual cosa la tracció està totalment assegurada en tot moment. El Paquet Sport Plus ve de sèrie i controla els suports dinàmics de la caixa de canvis, retarda la intervenció del control de tracció (PSM) o fa més ràpida la resposta al accelerador entre d’altres.

El nou Boxster Spyder tindrà un preu de 92.442€ i arribarà als concessionaris al Juliol.