Tothom està prenent posicions en el mercat dels cotxes amb motoritzacions hibrides. A més l’aparició dels hibrinds endollables ha estat tota una revifada pel segment al dotar-los d’un extra de practicitat i eficiència que fins ara era com a mínim, discutible. Personalment no acabo d’entendre perque algú vol exercir d’activista pel mediambient al volant d’un SUV 4×4 de quasi dues tones i mitja, pneumàtics de 255 de secció i més de 300 Cv de potencia. Però bé, l’obligació de tota marca es satisfer a quans més clients potencials possible i BMW n’és tota una especialista.

world-debut-bmw-x5-xdrive40e-plug-in-hybrid-photo-gallery-93281_1

Amb tots aquests prejudicis al cap i amb la memória fresca encara del extraordinari (per prestacions, eficiencia i refinament de marxa) X5 xDrive30d que vàig poder provar recentment entomo el test del X5 xDrive40e.

El BMW X5 xDrive 40e és bàsicament idéntic a qualsevol altre X5 amb la salvetat obvia de comptar amb un motor eléctric, una presa de corrent sobre el pas de roda davanter esquerra i no poder equipar la tercera fila de seients opcionals a causa de les bateríes de ions lití que s’allotgen sota el doble fons del maleter, que a més redueix la seva capacitat en 150 litres per quedar-se en 500 litres. Exceptuant aquestes difrencies a nivell d’equipaments, acabats i comportament l’X5 Híbrid és igual a qualsevol altre germà de gamma.

IMG_8130

L’X5 xDrive40e es mou gràcies a un motor de benzina 4 cilindres 2 litres turbo de 245 CV acoblat a un motor elèctric. Aquest motor té una potència de 113 CV i lliura un parell màxim de 250 Nm des del principi fins 3.170 rpm. Tots dos treballant conjuntament eroguen una potència de 313 CV.

El motor elèctric està integrat en la transmissió del vehicle, l’automàtica de 8 velocitats habitual de la casa, i exerceix diverses funcions: propulsar el vehicle de forma independent sense generar emissions, aportar un plus d’energia al motor de combustió i segons el mode d’ús, actua com a generador i crea energia elèctrica que s’emmagatzema en la bateria d’alt voltatge.

BMW-X5-Plug-in-Hybrid-29

A través del selector eDrive sobre la cónsola central, al costat del canvi, L’X5 híbrid ens ofereix 3 modes d’ús:

MAX eDrive és el mode 100% elèctric. L’opció idónea per circular per ciutat. En conducció urbana, el BMW X5 xDrive40e aprofita al màxim els avantatges de la tecnologia híbrida endollable . Les distàncies curtes es poden recórrer en mode exclusivament elèctric. La velocitat màxima està limitada a 120 km/h i l’autonomia  està al voltant de 30 km.

 AUTO eDrive, el motor elèctric i el tèrmic treballen conjuntament e intentant afavorir la màxima eficiència. Sempre que sigui possible el motor eléctric auxiliará al térmic. Per fer un trajecte de 50 a 60 quilòmetres, aquest vehicle consumeix, segons la marca 6,5-6,6 litres/100 km, de manera que ofereix valors de consum considerablement inferiors respecte a altres vehicles de la seva categoria.

Save Batery és el mode que permet mantenir o regenerar la càrrega de la batería. Aquest mode prioritza l’ús del motor de benzina per tal d’estalviar la càrrega de la batería per utilitzar-la en circulació urbana.

La batería pot carregar-se en un endoll convencional i necessita prop de 4 hores per realitzar una recàrrega completa. Si s’utilitza el WallaBox de BMW el temps necessari es redueix considerablement i passa a ser de 2 hores i 45 minuts.

IMG_8135

Sobre la carretera la gestió hibrida del motor ens ha semblat execpcional i realment les prestacions son les esperades en un cotxe d’aquest segment. Fins i tot ens ha sorprès la capacitat del petit 4 cilindres 2 litres per moure amb solvencia i refinament un cotxe tan pesat com l’X5. Més tenint en compte que pesa 160 kilos més que una versió estandar per culpa de les bateries.

Durant la prova hem volgut provar els diferents modes de gestió dels propulsors per intentar arribar a establir els diferents consums en funció dels diferents tipus de recorreguts, curts o llargs. Si sortim de casa amb les bateries completament carregades i treballem a uns 12 km de casa (per deixar un marge de seguretat) podrem anar i tornar sense gastar un Euro en benzina si el recorregut es preferentment urbà i no fem grans acceleracions que requereixin la participació de lmotor de banzina. Aquest marge s’extén a uns 25km si podem recarregar el cotxe a la feina.

P90188033_highRes

 

En un recorregut més llarg, i comptant altre cop amb les bateries al 100% de càrrega, en mode Auto eDrive hem aconseguit registres al voltant dels 8 litres/ 100km calcant els registres que fariem amb un X5 xDrive30d.

Si ens quedem sense assistencia electrica, o bé volem estalviar-la per usar-la en ciutat, el resultat son consums que ronden els 10-11 litres / 100 km. No està malament per un SUV 4×4 de 2 tones i mitja de pes de 300 Cv, però son clarament pitjors als de la molt eficient versiò diesel.

 

 

BMW X5 xDrive40e

BMW X5 xDrive40e
8.3333333333333

Motor

9/10

    Comportament

    8/10

      Confort

      8/10

        Equipament

        8/10

          Consums

          9/10

            Tecnologia

            9/10

              M'agrada

              • - Suavitat de Funcionament
              • - Gestió Energia
              • - Confort

              Milloraria

              • - Raó de ser
              • - Autonomia Elèctrica ancara escasa