BMW renova el seu model d’accés a la gama X. Ara l’X1 és molt més SUV que abans, amb una imatge més robusta i propera als seus germans de gamma.

BMW X1 3986

El nou BMW X1 té una longitud de 4,44 metres (1,5 centímetres més curt), però a canvi és 5 centímetres més alt i 2,3 centímetres més ample (1,82 metres) . Aquestes línies més musculades es veuen reforçades per uns voladissos més curts, fet que millora les seves capacitats Off-Road, uns passos de roda amb formes més marcades i la presencia a la graella frontal dels característics ronyons de la marca ara amb una mida més gran.

L’X1 utilitza la mateixa plataforma que els Sèrie 2 Active Tourer i Gran Tourer el que comporta una nova disposició mecànica. Motor transversal i tracció davantera per a les versions 2 rodes motrius. Però aquesta nova plataforma també li atorga al nou X1 millor una habitabilitat amb 37 mil·limetres més d’espai per a les cames dels passatgers de les places posteriors. També hi surt guanyant el maleter que augmenta la seva capacitat en 85 litres i arriba als 505 litres.

BMW X1 4003

L’interior del BMW X1 s’ha remodelat profundament per acostar-lo a la imatge premium dels seus germans grans (X3, X4X5 i X6) i ha guanyat molts punts en la seva presentació. L’adopció d’elements com la pantalla multimèdia central sobre el davantal de 6.5 polzades ( 8.8″ en opció) o la presencia per primer cop del Head-Up Display en un X1 són mostra d’aquesta intenció. L’ambient interior resulta doncs conegut, però és molt agradable i realitzat amb materials de qualitat evident. El conductor s’enfila ara 4 centímetres més per afavorir una posició de conducció més elevada pròpia dels SUV.

Sobre la carretera el nou X1 té un comportament molt similar al d’un bon compacte. Nosaltres hem pogut provar en aquesta oportunitat la versió que probablement serà una de les més venudes, la sDrive18d amb dues rodes motrius i un motor de gasoil de 150Cv de potència.

BMW X1 3960

Evidentment el xassís del nou BMW X1 està preparat per exigències molt superiors així que el nostre BMW X1 sDrive18d roda amb una trepitjada impecable en qualsevol condició. Potser sí que es nota una mica més pesat de tren davanter que la versió anterior si forces el ritme, pero això ja és filar molt prim. L’X1 és capaç de mantenir uns nivells de confort molt elevats per als seus ocupants i la suspensió variable permet en conducció Sport contenir els moviments de la carrosseria.

El motor 2.0 TwinPower Turbo, de 2 litres i quatre cilindres ofereix una potència de 150 CV, un parell motor de 330 Nm i pot equipar canvi manual o automàtic. Aquest motor és l’elecció idònia per a qui busqui un equilibri quasi perfecte entre prestacions i consums. Consums que hem deixat, sense cap esforç, en una mitja de 6.1 litres per cada 100 km. Es tracta d’un motor progressiu que empeny el necessari per a garantir unes prestacions dignes i ho fa amb suavitat i silenci.

BMW X1 3966

Més Premium, més SUV i més versàtil el nou BMW X1 és ara molt millor cotxe del que era. La nova disposició mecànica pot ser un sacrilegi pels més puristes però permet una millor habitabilitat i no penalitza el comportament. Amb una imatge molt propera als seus germans grans de ben segur que passa a ser el SUV compacte de moda 
F.Boada