BMW ha presentat la sisena generació del seu icònic Sèrie 7, el model més orientat al luxe i al confort de què disposa la casa de Munic al seu catàleg. Tot i que no arribaria als mercats europeus fins a finals d’octubre, BMW ja ha confirmat algunes de les dades més rellevants d’aquesta nova generació de Sèrie 7.

Segurament el més innovador i sorprenent d’aquesta nova generació és l’ús de noves tecnologies de construcció híbrida que utilitza materials com ara la fibra de carboni durant el procés de fabricació del bastidor i altres elements estructurals que permeten un estalvi de 130 quilos respecte al seu predecessor.

bmw-7-series-sdfer-018

Altres novetats destacables inclouen noves motoritzacions de gasolina i dièsel de sis cilindres en línia (senya d’identitat de la Bayerische) més eficients, i la inclusió d’un model híbrid amb una autonomia elèctrica de fins a quaranta quilòmetres. La nova Sèrie 7 també estrena un xassís molt reelaborat que combina models de propulsió i de tracció a les quatre rodes, i per primera vegada també un innovador sistema d’aparcament a i una sèrie de noves funcions de control iDrive , que inclou controls tàctils i gestuals que permeten al conductor indicar ordres amb un gest de la mà.

Una estètica senyorial

A nivell estètic, la nova Sèrie 7 manté la identitat visual del model de la generació anterior. La tradicional silueta de tres volums es manté, encara que amb un pilar C menys pronunciat i una finestra posterior lleugerament més que serveixen per dotar-la d’un perfil més elegant i senyorial.

La vista frontal del cotxe també es veu rejovenida i estilitzada, gràcies a la disposició de la graella frontal, la calandra cromada, un capó més llarg i pronunciat, els nous grups òptics i els fars LED més grans (amb el sistema d’il·luminació làser que empra l’i8 opcional), i un para-xocs davanter que integra uns flamants fars antiboira LED.

 

Al llarg dels flancs laterals hi trobem una nervadura més pronunciada, un habitacle més alt i acabats en crom als passos de roda davanters i al llarg de les vores inferiors de les portes. La part posterior es distingeix pels llums posteriors en forma de L tradicionals units per una tira de crom.

bmw-7-series-sdfer-019

BMW també ha desenvolupat quatre paquets diferents d’estil per al nou cotxe: estàndard, M Sport, Excellence i Individuals, que permet una major customització de luxe als seus clients.

El nou BMW Sèrie 7 fa 5098mm de llarg, 1902mm d’ample i 1478mm d’altura, convertint-se en 19mm més llarg i 7mm més alt que el seu predecessor. La distància entre eixos guanya també 18 mm més llarg que el cotxe al que substitueix.

Igual que l’exterior, l’interior rep una actualització disseny evolutiu amb un quadre de comandament de nou disseny, controls i ajustos. Entre els aspectes més destacats són els nous gràfics d’instruments digitals que s’il·luminen en qualsevol blanc, blau o vermell, depenent de la manera de conducció, un volant multifunció redissenyat i nous seients davanters amb funció de ventilació i massatge.

Un cotxe tecnològic

La llarga llista d’opcions d’interior inclou elements com ara un paquet de confort tèrmic, que no només inclou els seients i el volant, sinó també als recolzabraços de les portes, consola central i reposabraços central als seients posteriors. També hi ha disponible un sistema de so “Bowers & Wilkins”, visió nocturna, un sostre de vidre que es pot canviar entre els sis colors de càrrega inductiva telèfon mòbil i un “head-up display” amb una pantalla 75% més gran que abans.

La gran novetat de l’apartat multimèdia és però, l’aparició d’un sistema iDrive de cinquena generació. El nou iDrive permet la configuració de noves funcions del ratolí tàctil i pantalla tàctil com a part d’un sistema de navegació, i li permet realitzar diverses funcions en un estil similar a la d’un telèfon intel·ligent o tauleta, sense abandonar el ja comandament giratori a la consola central que també ha estat actualitzat i millorat.

bmw-7-series-sdfer-037

També hi ha control gestual opcional per primera vegada en la història de la casa bàvara. S’utilitza un sensor tridimensional per detectar moviments de la mà que s’utilitzen per controlar les funcions incloent el volum del sistema d’àudio, així com l’acceptació o rebuig de les trucades. El nou sistema detecta cinc gestos diferents que permeten interaccionar amb el vehicle.

Motoritzacions

La nova Sèrie 7 de BMW es posarà en marxa amb l’elecció de només dos motors (un dièsel i un de benzina), associats a una caixa del canvi automàtica de vuit velocitats que utilitza una relació final més llarga i que opera en conjunt amb el sistema de navegació per satèl·lit. Ara bé els compradors que ho desitgin poden triar una variant Steptronic de la caixa de canvis ZF-produït amb lleves de canvi en el volant. Utilitza el seu propi mapeig de programari únic per als torns més esportiu i una funció de control de llançament integral.

El model estrella que BMW preveu a Europa és el 730d, que rep nou motor B57 de BMW. Aquest motor de 3 litres de cilindrada i sis cilindres turboalimentats en línia utilitza un nou sistema d’injecció que funciona a 2500bar de pressió, i que a més resulta menys contaminant que el seu predecessor.

El motor de gasolina (740i) és un nou turbo de 3.0 litres en línia de sis cilindres, batejat B58, que alimenta el 740i. En el primer semestre de 2016, BMW també oferirà la Sèrie 7 amb un sistema de gasolina-elèctric híbrid “plug-in” en un nou model batejat com 740E.

L’any vinent arribarà també la versió més estacional de la gamma, el motor de benzina V8 amb doble turbo de 4.4 litres i que rebrà el nom de 750i. Aquest model més presatcional anirà necessàriament associat al sistema de tracció total. Fins i tot s’especula amb la possibilitat de produir un hipotètic M7 amb un motor V12 doble turbo de 6.0 litres. Arribats a aquest punt, val a dir que els motors V8 i V12 també estan preparats per ser utilitzats per Rolls-Royce.

bmw-7-series-sdfer-036

Mecànica futurista

La nova Sèrie 7 cavalca sobre un sistema de suspensió molt reelaborat. Adopta molls pneumàtics davanters i del darrere, i no només en l’eix posterior com fins ara. Això proporciona un control d’amortiment variable que es pot regular manualment o amb un sistema automàtic en funció del mode de conducció.

El nou cotxe també incorpora barres estabilitzadores opcionals, amb un funcionament electro-hidràulic que substitueixen les barres estabilitzadores d’accionament hidràulic precedents.

Com a part dels esforços de BMW d’estalvi de pes, els suports de les rodes, carcasses de la pinça de fre, suports de discos de fre i braços de suspensió transversals del darrere estan fets d’alumini. En total, s’ha estalviat més de 40 quilos gràcies a aquestes accions. BMW també confirma una distribució del pes 50:50 perfecte, mentre que els esforços per retallar pes dins de l’estructura del cos també han contribuït a rebaixar el centre de gravetat

Associat a la nova suspensió, BMW presenta un nou sistema de direcció electro-mecànica. La nova Sèrie 7 també ofereix una funció de direcció de les rodes del darrere opcionals en tots dos models darrere i quatre rodes motrius, per ajudar a la maniobrabilitat per la ciutat o millorar l’agilitat en carretera oberta.

Per acabar, cal esmentar que BMW ha presentat i estrenat una primícia mundial, ja que el nou Sèrie 7 és capaç d’aparcament sol, sense necessitat d’un conductor per estar darrere del volant. L’anomenada funció de control d’estacionament remot utilitza una càmera muntada dins dels sensors de parabrises i de radar per permetre les maniobres d’aparcament tot pitjant un botó en la nova clau digital (que també equipa el i8).