Ja fa algunes temporades que BMW és l’encarregada de proporcionar el cotxe de seguretat (Safety car) pels mundials de Moto3, Moto2 i MotoGP. Curiosament, l’encarregat de conduir els potent aparells bavaresos és un argentí establert fa molts anys a Catalunya.

bmw-pace-car-2015-2

De cara a la temporada 2015, BMW ha decidit utilitzar una versió encara més potent del bestial M4, vehicle que vam provar fa unes setmanes i del que vam preparar-vos un vídeo explicatiu de la prova:

Encara no sabem les xifres exactes que eroga aquest M4 potenciat, ja que els bavaresos no han volgut fer públiques les dades. El que sabem de ben segur és que aquesta potència extra provindrà del sistema de refrigeració per aigua del motor de sis cilindres.

Nou sistema de refrigeració hidràulica

L’objectiu d’aquest sistema de refrigeració hidràulica és regular la temperatura del turbocompressor durant més estona, mantenint-lo a unes temperatures més baixes i evitant el sobreescalfament del sistema, permetent que el de Munic pugui mantenir ritmes de carrera més elevats durant més temps als circuits del mundial de motociclisme.

Aquest sistema, que integra un dipòsit de cinc litres d’aigua, una bomba i vàlvula de subministrament i sensors, permetrà insuflar als injectors aigua a una potència de 10 bars, sense perjudicar el conjunt de combustible i permetent una major optimització de la potència del seu motor. Segons BMW, aquest dipòsit d’aigua hauria de ser reomplert cada cinc dipòsits de combustible, per garantir-ne el seu ús.

bmw-pace-car-2015-5

De moment el sistema de refrigeració hidràulica només s’aplicarà al cotxe de seguretat de motociclisme, però la mateixa marca bavaresa ja ha anunciat des de Munic la seva intenció d’anar incorporant aquest sistema als cotxes de carrer, un cop les proves del cotxe de seguretat indiquin el seu òptim funcionament.

El futur cotxe de carrer que incorporés el sistema de refrigeració hidràulica podria incorporar alguns símbols o logos del mundial de motociclisme, o directament representar una edició especial del M4, incorporant algunes de les singularitats estètiques i millores aerodinàmiques del cotxe de MotoGP, tals com l’aleró i diverses parts del frontal de fibra de carboni, faldilles laterals “M Performance” o els retrovisors de fibra de carboni, que encara contribuirien a reduir el pes del conjunt i millorar-ne les prestacions.

bmw-pace-car-2015-15