D’ençà que BMW va reorganitzar les denominacions de les seves gammes atorgant a les carrosseries cupé els números parells el que era el Serie 3 Cupé ara és el serie 4. A més si seguíssim amb la nomenclatura habitual de BMW durant dècades ens quedaria clar que estaríem davant d’un BMW serie 4 amb motor 2,8 litres i com també ha estat durant dècades amb un 6 cilindres en línia sota el capo. Però no, tot canvia. El “28” respecta una de les denominacions històriques de la marca però sota el capó ja no hi ha un 6 cilindres de 2,8 litres. Ara hi trobem un 4 cilindres 2 litres Turbo que eroga uns brillants 245 Cv.

BMW 428i 0026

De fora estant el Sèrie 4 Cupé ens ofereix una estampa encara més esportiva que el seu predecessor. Més llarg (26 mm), més ample (43 mm) i sobretot més baix (16 mm) la seva linea resulta ara més fluida i esmolada que mai. La distancia entre eixos també ha crescut en 50mm fet del qual en traurà profit l’habitacle. Les seves línies han estat depurades fins a l’extrem per oferir-nos un Coeficient Aerodinàmic de 0,29. Elements com els air breathers en els passos de rodes davanters han estat fonamentals per aconseguir aquest registre. El llarg morro, la cabina endarrerida, una pronunciada línia descendent des del pilar B i els curts voladissos li atorguen al 428i una imatge elegant i poderosa.

BMW 428i 0029

En accedir a l’interior, ens acull un espai massa igual a la resta de BMWs. Aquesta és l’única crítica possible però. Els acabats i materials emprats són els propis d’un vehicle prèmium. Una línia vermella divideix la part superior de la inferior del davantal i li aporta un toc de color que aconsegueix trencar una mica amb la sobrietat de l’ambient interior. La consola central, com a bon BMW, està orientada cap al conductor i l’ergonomia de tots els comandaments és correcte. En la prolongació de la consola just al costat del canvi i trobem el ja habitual comandament de l’ iDrive que ens permet governar la majoria de funcions del cotxe ( infotaiment, navegació, servei, etc …) a través d’una generosa pantalla de 7” molt ben situada.

BMW 428i 0030

A les seves butaques davanteres i trobem el confort necessari per abordar els viatges més llargs sense temor a la fatiga i la subjecció necessària per afrontar les carreteres més revirades. L’espai disponible a l’habitacle tant del conductor com del copilot és més que correcte. A les places posteriors s’ha guanyat espiar per a les cames, gràcies a l’increment de la batalla que hem esmentat. El problema és que la caiguda del sostre del Sèrie 4 cupé és tan pronunciada que limita l’alçada lliure disponible. Les talles fins a 1,70 metres hi trobaran però encara un bon grau de confort. El maleter ens ofereix uns gens menyspreables 445 litres de capacitar, condicionats això si a una boca de càrrega estreta.

Arriba l’hora d’enfilar els primers quilòmetres ami el nostre 428i Cupé. El primer tram de prova transcorre per una autopista amb força desnivell i Déu ni do el virada que és. El BMW 428i es troba en el seu ambient predilecte, aquí pot fer lluir el seu motor. Aquest propulsor de gasolina eroga una potència de 245 CV, entre 5.000 i 6.500 rpm, i un parell màxim de 350 Nm, disponible a partir de 1.250 i fins a 4.800 rpm. Amb aquesta potencia disponible sota el peu dret és capaç d’accelerar de 0 a 100 km / h en tan sols 5,9 segons i aconseguir una velocitat màxima de 250 km / h limitada electrònicament.

BMW 428i 3713

Però si les xifres són destacables encara ho son més les formes. El nostre 428i sembla volar sobre l’autopista amb un confort de rodadura espectacular. A sota el capó ja no hi trobem a faltar un bloc de sis cilindres. Bé, potser si però potser més per romanticisme que per altra cosa. BMW ha cuidat molt que la resposta d’aquest bloc de 4 cilindres turbo alimentat s’assembli molt al que oferien els seus motors de 6 cilindres. Ens manca aquell soroll tan excitant provinent del motor en l’estirada final però a canvi tenim millors registres en totes les dades que puguem examinar. Parell motor, potencia i fins i tot consums per no parlar de les emissions.

BMW 428i 3726

Deixem l’autopista a la recerca de sensacions en una carretera de muntanya. Un bon BMW ha de brillar aquí. La marca ens comenta que en el nou Sèrie 4 s’han modificat les suspensions respecte al Sèrie 3 per fer-lo més baix i amb uns reglatges més durs per millorar encara més la dinàmica. La distribució de pesos es la ideal 50:50 i les seves vies més amples segur que també aporten un plus d’estabilitat. Així que enfilem els primers revols amb les expectatives molt altes. Així que seleccionem el mode de conducció, Sport + i posem el canvi seqüencial en posició manual.

Des dels primer revolts sorprèn l’agilitat del 428i. Si fa poca estona, rodava per autopista amb el confort propi d’una bona berlina de representació, ara salta de revolt en revolt amb una agilitat de la qual pocs competidors poden lluir. La direcció és molt directe, aixó junt amb la revisió i posada a punt que han sofert suspensions i xassís en aquest Serie 4 Coupé fan que l’estabilitat del 428i sigui fantàstica i transmeti de primeres una gran seguretat al seu volant.

BMW 428i 3717

A la sortida dels revolts més lents tracciona de meravella i ajudat pel seu gran par motor, disponible recordem des de només 1.250 rpm, salta com fera cap al revolt següent. Evidentment no es tracta d’un cotxe estrictament esportiu, però sap com fer que t’ho passis molt i molt bé.

Al final de la nostra prova els consums registrats de mitja han estat un pèl per sota dels 8 litres. En el seu favor s’ha de dir que vàrem caure presos de la seva potència i que la conducció esportiva va ser cosa habitual. Així doncs aquest registre s’ha de valorar com a força positiu, segur que el vell bloc de 6 cilindres i tres litres no hauria fet aquests registres de consum en conducció alegre. Anotem un triomf per al Downsizing … Molt al nostre pesar.

BMW 428i Coupe

BMW 428i Coupe
8.3333333333333

Motor

9/10

    Comportament

    9/10

      Confort

      9/10

        Equipament

        8/10

          Consums

          8/10

            Seguretat

            9/10

              M'agrada

              • - Estètica
              • - Confort
              • - Rendiment Motor

              Milloraria

              • - Preu Opcions
              • - Places Posteriors Justes