L’Audi TTS 2015, és per ara, a l’espera de la versió RS, la variant més esportiva de la gamma del famós coupé alemany. La seva imatge ha evolucionat i continua fent girar caps per allà on passa, més si va tenyida del cridaner Yellow Vegas, el color oficial de la versió TTS.

La casa d’ Ingolstadt ens presenta la versió 2015 del TT amb un disseny encara més emocional, una dinàmica més punxeguda i tecnologia totalment nova. Els dissenyadors d’Audi han retornat a les línies del model original de 1998, però amb una reinterpretació moderna. De ben segur que qui decideixi portar aquest TT al seu pàrquing el pot deixar envellir esperant tenir un clàssic de l’automoció.

Audi TTS 0626

Els més observadors notaran la graella singleframe més ampla en el frontal i la presència de les noves òptiques Led-Matrix que li atorguen un aspecte encara més agressiu. Aquesta agressivitat s’ha vist reforçada per l’augment de la batalla del xassís en 37 mm el que fa que sembli encara més baixet, encara que la cota d’alçada i la de l’amplada es mantinguin inalterades.

Audi TTS 0665

L’interior elegant i de línies senzilles destil·la qualitat. Al davantal, en el nivell de la vista, només hi trobem un tablier de comandament, el volant i els difusors d’aire que porten integrats els comandaments i tota la informació del sistema de climatització. Just davant nostre queda el volant multifunció de tacte immillorable i l’espectacular Audi Virtual Cockpit.

Una pantalla TFT de 12,3 polzades i d’alta resolució que substitueix els rellotges i indicadors tradicionals. L’Audi Virtual Cockpit és absolutament configurable mostrant de manera destacada la informació que desitgem tenir a l’abast en cada moment. La vista més espectacular i útil és quan es mostra el navegador a tota l’amplada de la pantalla reduint el compta-voltes i velocímetre a la mínima expressió. En aquesta versió TTS a més en tractar-se de la versió més esportiva es reserva un mode únic de visualització on es destaca compta-revolucions com i la velocitat de forma digital. Tota la informació que mostra el Virtual Cockpit es continua governant des del ja típic MMI d’Audi.

Els altres grans protagonistes de l’interior d’aquest Audi TTS són els seus excel·lents seients tipus backet que ofereixen un alt grau de confort i sobretot garanteixen un alt grau de subjecció quan arribin els revolts.

A l’Audi TTS el mou un modern motor TFSI, amb 310 CV i un parell màxim de 380 Nm. Això no només li permet accelerar de 0 a 100 km / h en només 4,6 segons, sinó que té una entrega de potència imponent i constant a tota la zona del compta-voltes. Des de les 1750 rpm fins passades les 6000 la potencia brolla exuberant del motor. La unitat que ens ha cedit Audi compta amb el canvi manual de 6 velocitats i tot sovint costa seguir el ritme del motor a l’hora d’inserir una marxa rere l’altre, se que per l’afirmació que faré a continuació molts diran que no sóc un purista de la conducció però a l’hora d’anar per feina la caixa seqüencial S-Tronic opcional és molt més efectiva.

Audi TTS 4100

El TTS equipa, en aquest cas de serie, un d’aquests botons màgics de conducció dinàmica que a can Audi anomenen “ Audi Drive Select” El sistema controla la resposta al pedal del gas i la duresa de la direcció així com la suspensió adaptativa ‘Magnetic ride’, que també equipa aquest Audi TTS, i rebaixa en 10 mm l’alçada lliure a terra. El sistema permet seleccionar diferents modes de conducció: Auto, Confort, Dynamic i Individual … Aquest darrer et permet deixar el cotxe literalment al teu gust. A més, el Drive Select també controla l’obertura de les vàlvules en el sistema d’escapament que augmenten el so greu del motor per posar la banda sonora ideal a la nostra conducció esportiva.

Audi TTS 4119

Conduir ràpid és un joc de nens amb el nou TTS, fins que decideixes anar a l’atac de veritat i llavors el joc ja requereix certes dosis de pilotatge perquè les prestacions són dignes de consideració. Els trens de rodatge d’ambdós eixos han rebut modificacions en aquesta versió 2015. Ara la suspensió davantera fa ús d’una estructura d’alumini i a l’eix posterior hi trobem un nou sistema multi-link de 4 braços. A més per tal de millorar el comportament Audi ha aconseguit rebaixar el pes del TT 2015 en 50 Kg respecte a la versió anterior i això es nota.

Audi TTS 4091

El TTS es nota sempre enganxat com una lapa sobre la carretera, saltant enèrgicament de revolt en revolt. La tracció Quattro amb diferencial esportiu, de sèrie en el TTS, reforça encara més aquesta increïble sensació. Mentre tot passa extraordinàriament ràpid a l’exterior i el paisatge es difumina rere les finestres, tu només has d’accelerar sense pietat a la sortida del revolt que acabes de cruspir-te i apuntar amb el volant cap a l’entrada del següent. La capacitat de tracció del TTS en qualsevol condició del ferm és encomiable y la precisió de la direcció digna de tot elogi. Si encara et queden ganes de més emocions, pots desconnectar el control de tracció i estabilitat, però llavors hauràs de treure el pilot que portes dins i posar-lo a treballar.

Amb la versió TTS, Audi ens ofereix un vehicle absolutament orientat a gaudir de la conducció esportiva. Un auténtic atleta que no renuncia a certa practicitat amb el seu interior 2+2 i fins i tot una destacable capacitat de càrrega donada la seva condició de coupé pur. Evidentment el TTS degut al seu motor d’altes prestacions no ens ofereix l’economía d’ús diari com pot fer el TT Tdi Ultra però pocs esportius de pedigree poden lluïr de la practicitat d’aquest TTS i cap “GTI” compacte pot comparar-se en esportivitat
F.Boada

Audi TTS

Audi TTS
8.5833333333333

Motor

10/10

    Comportament

    10/10

      Confort

      8/10

        Equipament

        9/10

          Consums

          8/10

            Tecnologia

            9/10

              M'agrada

              • - Prestacions d'infart
              • - Só del motor
              • - Frenada
              • - Motricitat

              Milloraria

              • - Places posterior només per a nens
              • - Consums
              • - Aditaments baixos de carrosseria molt exposats