Què passa quan es combina un petit esportiu de dues places, l’herència dels ral·lis, i un motor dièsel ? … Doncs que tens un Audi TT Coupé 2.0 Tdi Ultra. Avui en dia que fins i tot Porsche anuncia models dièsel, no ens ha d’acomplexar conduir un autèntic coupé mogut per gasoil. Ja no cal patir per lluir, ara podem conduir cada dia un autèntic esportiu sense patir pels consums i lo d’esportiu no només ho dic per la silueta de la carrosseria. Aquest petit i lleuger Audi TT vola amb el 2.0 Tdi de 184 cv.

Audi TT Coupé Tdi Ultra_1412

Aquesta nova mecànica que substitueix l’anterior versió de 177 Cv s’inscriu dins de les novetats que presenta Audi aquest 2015 per a la seva tercera generació del TT. Tot i que a primer cop d’ull pot semblar un restyling la realitat és que es tracta d’un cotxe pràcticament nou on s’ha mantingut només la preciosa silueta ja coneguda dels TT anteriors.

Així doncs tot i mantenir una imatge molt semblant i destaca d’entrada la nova graella SingleFrame de sis vèrtex i unes òptiques de nou disseny que integren l’última tecnologia Led. Tot i que les mides exteriors son quasi iguals a les dels seus antecesors la distancia entre eixos creix 3 centímetres. El nou Audi TT 2015 munta ja la plataforma MQB del grup VAG i s’ha aprofitat també per revisar l’esquema de suspensions i reduir el pes en 50 kg.

Audi TT Coupé Tdi Ultra_1427

Al accedir a l’interior de seguida es fa patent que l’interior també ha estat redissenyat. Manté, com no podia ser d’altra manera, la seva configuració de 2+2 i les seves places posteriors només son utilitzables per a nens i petits. De fet, ofereix, com a opció, les banquetes homologables com cadires infantils del grup III (de 6 a 12 anys), la qual cosa les fa més utilitzables en alliberar espai i facilitar l’accés. Si algun adult aconsegueix entrar al darrere encoratgeu-lo a demanar feina de contorsionista al Cirque du Soleil, el seu número serà dels més aplaudits, segur.

Com a bon esportiu que és, aquest Audi TT està pensat per a gaudir-lo des del seient del pilot. Així que ens acomodem als seus seients d’estil backet que ens acullen amb un confort i una subjecció perfectes. Quedem perfectament integrats en un espai de disseny minimalista, net i amb gran personalitat. Tots els comandaments són on esperes trobar-los i l’ergonomia del lloc de conducció resulta exemplar.

Audi TT Coupé Tdi Ultra_1423

Davant nostre hi trobem el nou quadre de comandament Audi Virtual Cockpit. Tots els rellotges i instrumentació analògica han deixat pas a una gran pantalla TFT de 12,3 polzades. Aquesta gran pantalla ens mostra de forma que es absolutament configurable tota la informació que desitgem en cada moment. Per exemple si estem fent ús del navegador i aquesta és la informació primordial, podem mitjançant el botó del volant multi funció “view”, minimitzar el compta-voltes i el velocímetre per tal que el navegador ocupi pràcticament la totalitat de la pantalla. És senzillament genial. Cap cockpit digital m’ha agradat tant com aquest d’Audi.

Audi TT Coupé Tdi Ultra_1420

Així que seduïts de nou, almenys per la part estètica del cotxe ens posem en marxa. Engeguem el motor i … Res. No sona a dièsel. Per tal de conferir-li un ambient més “racing” aquest Audi TT també equipa un sistema de sintetització de soroll motor a través dels altaveus. Val, acceptem que és fals, però el que val es el que perceps i el soroll que “percebem” provinent del motor és més propi d’un esportiu de benzina de gran cilindrada que d’un dièsel.

El motor del nostre Audi TT Coupé 2.0 TDI Ultra respon amb celeritat a les exigències del nostre peu dret. Assoleix el parell màxim, 380 Nm, prop de les 1500 voltes i el manté fins a les 3.500 el que permet obtenir sempre una resposta immediata al cop de gas. El 0 a 100 el fa en poc més de 7 segons i llavors continua guanyant velocitat fins els 240 Km/h de velocitat màxima, com podeu comprovar es tracta de registres d’autèntic esportiu.

Audi TT Coupé Tdi Ultra_3427

El secret està a la massa, diuen. O en aquest cas en la falta de massa. La lleugera carrosseria d’alumini del TT es en gran part la responsable de què el pes total del TT Tdi sigui només de 1.340 kg. Amb aquest pes les inèrcies són poques, i gràcies a la seva reduïda alçada les oscil·lacions de la carrosseria també són molt poques, a més portem una suspensió esportiva més aviat dureta. No tardes gens a agafar confiança i atrevir-te a ritmes endimoniats. Es tracta d’un cotxe molt fàcil i terriblement efectiu en conducció esportiva, malgrat que aquesta versió Tdi Ultra o pot equipar la tracció integral Quattro ni en opció.

Audi TT Coupé Tdi Ultra_3409

En el dia a dia, és un cotxe raonablement confortable. El seu maleter de 305 litres de capacitat li atorga una bona dosi de practicitat igual que les seves mides compactes, tot just 417 cm de llarg. Una bona mida per a moure’s per la ciutat. I el millor de tot l’invent, un consum mixt anunciat de 4,2 litres. Nosaltres no l’hem aconseguit, però no hem quedat molt lluny d’aquest registre. En un ús “normal” per a un esportiu que et captiva per imatge i comportament ens hem quedat en poc més de 5 litres als 100.

En definitiva, que ha passat una setmana i no em faria res afegir aquest TT 2.0 Tdi al meu parking. Si fas una pila de quilòmetres sol i t’agrada viatjar amb la teva parella, perquè dimonis has de renunciar a conduir un esportiu? Si no li fas fàstics a un motor dièsel de bon rendiment amb una relació prestacions/consums difícil d’igualar aquest pot ser el teu cotxe.
F.Boada

Audi TT Coupé 2.0 Tdi Ultra

Audi TT Coupé 2.0 Tdi Ultra
8.75

Motor

9/10

    Comportament

    9/10

      Confort

      8/10

        Equipament

        9/10

          Consums

          9/10

            Seguretat

            9/10

              M'agrada

              • - Imatge
              • - Prestacions
              • - Consums
              • - Instrumentació

              Milloraria

              • - Accés Places Posteriors
              • - Tracció Quattro no Disponible
              • - Només amb Canvi Manual