Els prototips de competició d’Audi fa anys que llueixen el cognom Ultra pels circuits del Món on van sumant victòries.  Ultra es la denominació comercial que Audi atorga als models que busquen la màxima eficiència sense, segons Audi, afectar les prestacions o al confort de marxa.

Audi A5 SportBack Ultra 0196

Per aconseguir-ho els models de la gama Audi Ultra, adopten un seguit de tecnologies com poden ser el Start / Stop, la recuperació d’energia cinètica a través de la frenada, l’ús de materials lleugers, la reducció de la mida dels motors, l’optimització de les caixes de canvi o la reducció de les friccions internes.

A l’exterior dels Audi Ultra també hi trobem alguna petita diferència com ara, millores en aerodinàmica a través del carenat dels baixos o la reducció de l’altura de la carrosseria. Totes aquestes mesures s’adopten per tal minimitzar consums i emisions complint així amb l’exigent normativa Euro6.

Audi A5 SportBack Ultra 0155

Ja vàrem tenir l’oportunitat de provar l’Audi TT Ultra que ens va deixar gratament sorpresos del resultat de la implementació d’aquestes tecnologies i ara ens arriba l’oportunitat de posar a prova aquest Audi A5 Sportback Tdi 163 Ultra. Una elegant berlina d’estil cupé.

L’Audi A5 Sportback és el cotxe perfecte per a tots aquells (entre els que em compto) enamorats de les línies del preciós A5 Cupé, si el genial Walter DaSilva diu que és una de les seves millors creacions no el discutirem pas, però que necessitin la practicitat d’una berlina de 4 portes i un bon maleter.

Audi amb l’A5 Sportback ha aconseguit un mix perfecte entre un bon grau de racionalitat i la passió per les línies esportives. Els únics peatges a pagar són una habitabilitat un pel més justa a les places posteriors, limitada per la caiguda del sostre i un preu més alt (uns 3.000 Eur) que el del A4 equivalent. L’exclusivitat es paga sempre.

Audi A5 SportBack Ultra 0198

L’interior del A5 Sportback és com no podia ser d’altra manera, típicament Audi. Qualitat Audi fins al més insignificant dels detalls. Materials de primera qualitat i un ajustament a la mil·lèsima de mm. Trobar la posició idònia al volant és el més senzill del món. Això si t’hauràs d’habituar a una posició de conducció més baixa, no oblidis que estàs assegut a un cupè.

La tapisseria de cuir recobreix uns seients de tall esportiu amb ajustos elèctrics i extensió de la banqueta que resulten comodíssims per a llargs trajectes. A la impecable presentació del davantal se li nota el pas del temps. De tota manera suposem que un cop presentat el nou A4 poc li queda al A5 per renovar-se. Sigui com sigui , el lloc de conducció de l’Audi A5 Sportback continua essent un manual d’ergonomia i continua oferint-nos un espai on ve de gust estar-s’hi, amb un confort superlatiu pel conductor i l’acompanyant.

Audi A5 SportBack Ultra 0195

A les places del darrere, com ja hem comentat, l’accés i l’espai és més limitat per la caiguda del sostre . Tot i així hi ha prou espai per a què 2 adults s’hi acomodin amb dignitat i es pugui planificar un viatge llarg amb la banqueta del darrera ocupada. A sota la 5 porta, camuflada per la línia de cupé, hi trobem un ampli maleter de 480 litres de capacitat que dota a l’Sportback d’una versatilitat encomiable.

Pel que fa a la mecànica munta el bloc de quatre cilindres turbodièsel de dos litres de cilindrada i 163 CV de potència, combinat obligatòriament per a aquesta versió Ultra amb el canvi manual de sis velocitats i la tracció davantera.

Aquest propulsor destaca per la bona resposta a baix règim, amb un parell motor de 400 Nm entre 1.750 i 2.750 rpm. Aquesta alta xifra de parell en aquests règims de gir baixos li permet de moure’s còmodament fins i tot amb unes relacions de canvi volgudament extra-llargues per a la 5ª i 6ª velocitat sense comprometre la capacitat de reacció.

Audi A5 SportBack Ultra 0145

Aquestes relacions de canvi extra-llargues (5ª 48,1 / 6ª 58,2 Km/h a 1000rpm) li permeten al nostre A5 Sportback Ultra rodar a creuers elevats amb molt poc consum de gasoil. Durant la nostra prova l’A5 va registrar una mitja de 6,1 l/100Km. Una xifra remarcable per un vehicle de 1.600kg de pes en buit i de prestacions destacables, 221 Km/h de punta i 8,6 seg per passar de 0 a 100 Km/h.

Dinàmicament, l’A5 Sportback destaca per una trepitjada excel·lent que transmet confiança absoluta des del primer metre. Una direcció de tacte immillorable i una suspensió perfectament calibrada per oferir-nos alhora dinamisme i un alt grau de confort, en tenen la culpa. A més, podem personalitzar la resposta del xassís i diferents paràmetres del motor des del botó de l’Audi Drive Select que s’ajusta en diferents nivells (Confort, Auto, Dynamic o Efficiency).

Amb l’A5 SportBack Tdi 163 Ultra Audi aconsegueix oferir-nos en un sol pack la línia d’un preciós cupé amb la practicitat d’una bona berlina i una eficiència més que destacable sense renunciar a les prestacions. Totes aquestes qualitats juntes converteixen el nostre A5 SportBack Tdi Ultra en un excel.lent ruter d’alt standing.
F.Boada

Audi A5 SportBack Tdi Ultra

Audi A5 SportBack Tdi Ultra
8.3333333333333

Motor

9/10

    Comportament

    8/10

      Confort

      8/10

        Equipament

        8/10

          Consums

          9/10

            Seguretat

            9/10

              M'agrada

              • - Línea Capativadora
              • - Plaer de Conducció
              • - Consums

              Milloraria

              • - Alçada Limitada a Places Posteriors
              • - Interior Molt Vist
              • - Preu Opcions