El reconegut com a millor esportiu de la historia del automòbil s’acaba de renovar i serà presentat oficialment en viu al proper saló de Frankfurt, al mateix lloc on es va presentar per primer cop fa 52 anys.

911 Carrera S

Al davant pocs canvis. La nova generació es reconeix per els seus intermitents més estrets.

Parlem indubtablement del Porsche 911, una icona que porta més de 50 anys en producció continua. El nou model que s’acaba de presentar en fotografies es el rentat de cara de la setena generació, coneguda com a 991. Estèticament rep pocs canvis, els mínims per tal de diferenciar-lo de la primera generació de 991. Al frontal porta unes noves òptiques, que reben els 4 punts Led de llum diürna tal com ja porten altres models de la marca presentats recentment. El paracops té un nou disseny amb unes entrades d’aire una mica més grans i amb uns intermitents molt més estrets. Al lateral pocs canvis. Unes noves llandes per la versió Carrera i unes manetes de les portes més ben integrades en la carrosseria. El gran canvi el trobem a la part posterior. Començant per dalt, veiem que la tercera llum de fre es més llarga i està ubicada sobre la reixa del motor i no a dins, com en la precedent versió. Un dels grans canvis el trobem aquí, a la reixa, que ara es de color negre, com en els primers models (1963-1998) o en les últimes versions GTS. El que canvia es l’orientació dels llistons, que sempre han estat horitzontals i ara son verticals, per millorar encara més la refrigeració. Les òptiques també son noves, tenen la mateixa forma però el disseny es tridimensional, com en el Macan.  Al paracops hi trobem unes noves sortides laterals, al més pur estil Turbo, que s’encarreguen de donar sortida al aire dels nous Intercoolers. També tenen nou disseny els tubs d’escapament, sobretot si triem l’opció del escapament esportiu, que situa les dos sortides al mig, al igual que la versió GT3.

911 Carrera S

Les sortides d’aire posteriors no enganyen, estem davant d’una versió turboalimentada.

A l’interior canvia el volant, que es com el del 918 Spyder. Amb l’opció del Paquet Sport Chrono, la selecció dels modes de conducció es fa mitjançant un nou selector que sobresurt del volant per la part inferior dreta, igualment un detall que ha heretat del 918 Spyder. El navegador PCM, ara ja de sèrie, ha estat millorat i ara permet rebre informació del tràfic al moment, per tal de poder triar la millor ruta o per estar informats del estat de les carreteres. També tenim la opció de la visió Google Earth o Google Street view.

Interior

L’interior ens porta un nou volant i el navegador PCM millorat.

Mecànicament es on trobem el gran canvi. Possiblement estem davant d’una petita revolució per els més puristes, que recordaran un altre fet històric en el 911, el canvi a la refrigeració liquida del motor que va patir el model l’any 1998. El 911 va néixer amb un sis cilindres bòxer que amb els anys ha anat creixent dels 2.0 litres fins els 4.0 litres de cilindrada. En l’anterior generació els models Carrera cubicaven 3.4 litres i 3.8 litres. Ara per tal de reduir les emissions contaminants de CO2 per sota dels 200g/km, per primer cop en l’historia del model, s’ha anat cap enrere i s’ha reduït la cilindrada a 3.0 litres tant en el model Carrera com en el Carrera S. O sigui un downsizing en tota regla. Però per oferir unes millors prestacions s’han instal·lat dos turbocompressors, fet també històric en el 911. Així doncs en les dues versions es guanyen 20 cv extres, passant de 350cv en el Carrera a 370cv i de 400cv en el Carrera S a 420cv. Però sens dubte el més important es el parell motor, que augmenta en 60Nm en cada model (450Nm i 500Nm) i està disponible en un marge de revolucions molt més gran (1.700rpm-5.000rpm). Gràcies a aquests canvis el consum s’ha reduït un 12% tot i augmentar les prestacions. Al mateix temps, al baixar les emissions, s’ha aconseguit que de pagar 14,75% del impost de matriculació ecològic ara només en pagui 9,75%.

911 Carrera S / 911 Carrera Cabriolet

En primer lloc arribaran les versions Coupé i Cabriolet. El Targa haurà d’esperar…

En el xassís també trobem canvis. La primera gran noticia es que la suspensió activa PASM formarà part de l’equipament de sèrie. Les suspensions han estat millorades i permeten més configuracions mitjançant el PASM així que s’ha guanyat tant amb confort com en esportivitat. Opcionalment la versió Carrera S podrà equipar la direcció activa del eix posterior. Aquesta fa girar les rodes del darrera en el mateix sentit que les rodes del davant en funció de la velocitat. A alta velocitat ho fa en el mateix sentit per tal d’augmentar virtualment la distancia entre eixos i millorar l’estabilitat i en el sentit contrari, per millorar el radi de gir en maniobres i per reduir virtualment la distancia entre eixos en corbes tancades. Aquest sistema el van estrenar les versions Turbo i GT3. Opcionalment també podrem posar un elevador del eix davanter que ens permetrà accedir al pàrquing, per exemple, sense patir de tocar a terra.

A grans trets aquesta es la segona generació del 991, que arribarà als Centres Porsche Oficials a partir del 12 de desembre per un preu una mica superior al actual (107.653€ i 123.212€). D’aquí tres anys arribarà la 8ª generació del 911 i segurament tindrem una nova revolució…l’arribada del 911 Híbrid.

Us deixem dos vídeos per anar fent boca i per conèixer més detalls tècnics i tecnològics…