Alfa Romeo ha presentat, de la mà del director executiu del grup FCA (Sergio Marchionne), el seu enèsim pla de creixement dels darrers anys. Malauradament, cada cop que Sergio Marchionne reestructura el pla, el projecte de creixement de la marca esdevé més limitat i modest.

Si FCA havia d’injectar 5.000 milions d’euros per rellançar la llegendària marca milanesa i aportar una gamma de vuit nous vehicles al 2018, l’italo-canadenc ha revisat a la baixa el pla de creixement dels llombards. Les raons d’aquest refredament són clares, i el mateix Marchionne va apuntar a la desacceleració de l’economia xinesa i a problemes d’abastiment i distribució globals per justificar el retard acumulat i la reducció de l’ambiciós projecte alfista.

D’entrada, Alfa Romeo (que ja hauria d’estar comercialitzant la Giulia) començarà la producció en sèrie aquest mes de març, i la seva comercialització (encara no està confirmada la gamma de motors del model) començaria a mitjans d’any. També ha confirmat l’aparició del nou SUV-D de la marca, teòricament ja desenvolupat i que es començarà a comercialitzar a l’any 2017.

Giulia 2

Segons els cada vegada menys ambiciosos plans de Marchionne, l’oferta de vehicles de cara a 2020 s’hauria de completar amb un altre SUV del segment C i una berlina de representació del segment D. Lluny queda la idea del pla inicial, que inclouria una versió cupè de la Giulia, i un nou esportiu (segons els rumors anomenat 6c), que hauria de completar l’oferta del 4c, la Giulietta i el MiTo.

Respecte els models ja existents, de moment es retarda també l’aparició de la nova Giulietta, que reemplaçaria l’actual generació utilitzant una plataforma de propulsió (cosa que faria del compacte d’Alfa Romeo l’únic vehicle del segment C que utilitzaria un sistema de propulsió, ja que la propera generació del Sèrie 1 utilitzarà una plataforma de tracció davantera). Més cruel és el destí del MiTo, vehicle destinat a desaparèixer ja que no entra en cap pla de futur d’Alfa Romeo. Per tant, l’actual generació del MiTo serà la darrera incursió d’Alfa Romeo en el segment B, un experiment que haurà passat a la història de la marca italiana amb més pena que glòria