Alfa Romeo ja el va presentar de forma gairebé oficial a Ginebra al març de l’any passat, però ha estat al saló de Detroit d’aquesta setmana que la marca del “Biscione” ha presentat la versió descapotable del seu esportiu. Dissenyat per Tencone i Ramaciotti, l’Alfa Romeo 4c es converteix en un dels models més atractius i exclusius del mercat (malgrat el seu relatiu preu baix, de vora 50.000 euros), i en un dels models més importants de la història de la marca llombarda, ja que prepara el camí pels nous models que s’estan acabant de preparar al “Centro Style” de Mirafiori.

150112_AR_4CSpider_21-820x547

L’Alfa Romeo 4c Spider destaca pel seu baix pes (una mica per sobre dels mil quilos), i per les contundents prestacions que ofereix el seu modest propulsor de 1.750cc de cilindrada, que ofereix un rendiment de 237 cavalls i una acceleració 0-100 en només 4’1 segons. Com gran novetat, el 4c Spider arriba amb un marc de sostre tipus targa de fibra de carboni i nous grups òptics, pensats per la versió americana del producte. Aquesta versió Spider ofereix millor confort i defuig del model espartà de sèrie, ja que inclou una tauleta i navegador Bluetooth, ràdio Alpine i connectivitat multimèdia per Mp3 i port USB. Detalls que segurament no són massa importants per un model pensat i concebut per gaudir al màxim a la carretera i oferir les majors sensacions de plaer al volant.

150112_AR_4CSpider_13-820x547

Però l’invent revolucionari respecte la versió estàndard europea és l’entrada d’aire asimètrica a l’aleta posterior esquerre del 4c. Aquesta entrada d’aire té com funció la refrigeració del motor, col·locat en disposició central, d’acord a les normatives d’emissions dels Estats Units, diferents de les europees, que obliguen a col·locar uns escapaments de gasos més pesants que els europeus i a reforçar la part davantera del vehicle en cas d’accident, augmentant de forma sensible el pes total del vehicle.

150112_AR_4CSpider_01-820x547

Per això el motor per la versió nord-americana té un sistema de doble intercooler, per refredar el motor del model americà i permetre una dosi més gran d’aire fred a la seva admissió. El model europeu, al no haver de suportar tant de pes, no necessita aquesta entrada d’aire per refrigerar el motor, ja que treballa a una temperatura òptima i no veu afectat el seu rendiment.

150112_AR_4CSpider_11-820x547

En la lluita contra la bàscula, els enginyers d’Alfa Romeo han aconseguit reduir un 15% el pes de les parts mecàniques del cotxe per aconseguir mantenir a ratlla el pes del vehicle, i mantenir-lo per sota dels mil quilos. De fet, la versió nord-americana del 4c Spider només pesa deu quilos més que el model cupè, arribant als 1.060 quilos (i 165 quilos més que el model cupè europeu).

Per acabar, el 4c Spider estarà disponible en set colors, entre els quals destaquen els tradicionals”rosso Alfa i “rosso competizione“, i la introducció del “giallo modena“, el groc característic dels Ferrari.

Us deixem amb una galeria de les fotos del 4c Spider: