Per tots aquells aficionats a la marca que fan mala cara quan veuen models com el Cayenne o el Macan, Porsche presenta al saló de Ginebra el seu 911 més radical, el 911 GT3 RS. Unes lletres que uneixen el millor de la historia en competició de la marca, RS per “Rennsport” i GT3 per la categoria esportiva.

911 GT3 RS

El GT3 es tot una referència en el món dels vehicles esportius i de competició. Estem davant del vehicle capaç de tot. Curses de resistència, de velocitat, de rallis,… res se li resisteix. El seu currículum es impressionant i es l’arma absoluta en circuits com Nürburgring on ha aconseguit un temps de 7 minuts i 20 segons, 7 segons més ràpids que el seu predecessor, el 911 GT3 RS 4.0 (997) del 2010.

911 GT3 RS

Exteriorment es impressionant. Es un compendi d’estètica GT3 (atmosfèric) i GT2 (turboalimentat). La part frontal es molt semblant al GT3 i només un autèntic aficionat a la marca veurà les dues línies que pugen pel capó davanter i es prolonguen pel sostre (ambdues peces de magnesi). Als passos de roda davanters veiem unes brànquies que milloren l’adherència del eix davanter i als dels darrera, dues entrades d’aire al estil dels 911 Turbo i GT2. L’aleró posterior ve directament de la competició (GT3 Cup o RSR).

Interieur 911 GT3 RS

El seu motor es un bòxer de 6 cilindres de 4.0 litres de cilindrada i 500cv (a 8.250rpm) que dona un parell motor de 460Nm a 6.250rpm. La seva relació pes potencia es de 2,84kg/cv i accelera de 0 a 100km/h en 3,3s. Al igual que el GT3, només estarà disponible amb la caixa de canvis automàtica PDK de 7 relacions, degudament adaptada al ús en circuit. La gran arma del seu xassís son les seves rodes posteriors direccionals. A velocitat baixa les rodes posteriors giren lleument en direcció contrària a les del davant, així aconsegueix reduir virtualment la seva distància entre eixos i per tant guanyar agilitat en corbes.  A velocitats altes, les rodes del darrera giren en la mateixa direcció, així s’augmenta virtualment la distancia entre eixos i la seva estabilitat. La resta de components del xassís (suspensions, estabilitzadores,…) han estat concebudes per aguantar un ús en competició i lògicament son regulables.

El nou 911 GT3 RS arribarà als concessionaris al maig per un preu de 208.509€.

Us deixem un vídeo del GT3 RS a les mans de Brendon Hartley, pilot oficial de Porsche Motorsport i company de Mark Webber: