Porsche ha presentat avui el seu nou model d’accés, anomenat 718 Boxster. Aquest nou model passarà a la història per ser el primer model de la marca de Stuttgart del segle XXI que empra un motor de dos litres de cilindrada i quatre cilindres, això sí, dotat de mecànica bòxer i turboalimentat, permetent arribar a una potència de 300 cavalls de potència i un parell de 380 Nm.

Boxster2

No és el primer cop que la marca alemanya empra motors de quatre cilindres, ja que a cavall dels anys cinquanta i seixanta del segle passat els antics Porsche 718 van guanyar curses mítiques com ara la Targa Florio o les 24 hores de Le Mans.

Porsche recupera la denominació 718 per aquest Boxster, buscant de forma descarada vincular aquest model amb el cotxe campió de mitjans del segle passat. I realment el nou 718 Boxster és un model que no desentonarà en la història esportiva de Porsche, ja que als 300 cavalls que eroga el motor cal sumar-hi el descens del 13% de consum de combustible i unes emissions inferiors, que permeten passar els controls europeus.

Tanmateix, el 718 Boxster no serà l’únic model que utilitzarà el motor de quatre cilindres, que tants debats ha originat entre els seguidors més puristes de la marca. I és que Porsche ja ha anunciat que d’entrada l’acompanyarà un 718 Boxster S, que tindrà un motor2.5 turbo (amb quatre cilindres) i que arribarà als 350 cavalls de potència.

Boxster3

Tots dos models poden anar associats a una caixa de canvis manual de sis velocitats, tot i que  la caixa de canvis automatitzada PDK (opcional) és la que extreu millor prestacions i xifres de consum del nou model.

El flamant 718 Boxster presentarà també algunes novetats estètiques, com ara una nova calandra més estilitzada, amb nous fars diürns amb tecnologia LED i entrades d’aire, i també un nou aleró aerodinàmic posterior, fixe i no pas retràctil, com fins ara. El nou 718 Boxster estarà a la venda a la primavera, i el seu preu arrencarà en els 56.000€ (el preu dels 718 Boxster S oscil·larà a partir dels 72.500€).