Foto 1

En els darrers mesos Porsche ens ha presentat les evolucions de dos dels seus models més esportius, parlem en primer lloc del 911 i en segon lloc del Boxster. En ambdós casos l’evolució ha fet trontollar una mica l’historia de la marca. Els models Carrera del 911, tota la vida atmosfèrics, ara han passat a portar un turbo (a part de reduir cilindrada), fet que ha ocasionat una pèrdua del so característic del motor bòxer de 6 cilindres i també una pèrdua de sensacions, ja que ara l’entrega de potencia es molt més lineal que en els motors atmosfèrics. En el cas dels Boxsters, aquest han passat de portar un motor de 6 cilindres bòxers des de la seva sortida, tot just ara fa 20 anys, a equipar un motor de 4 cilindres Bóxer amb turbo. Ara, a la moda aquesta del Downsizing s’hi afegeix el petit SUV de la marca, el Macan, amb un nou motor de 4 cilindres.

Realment no es una novetat. El Macan bàsic amb motor Bóxer de 4 cilindres i 2.0 litres de cilindrada porta ja un temps en venda en alguns mercats com l’anglès o el xinès i ara, a partir del més de Juny arribarà també als concessionaris de la península. Com a bon Porsche, tot i ser el model bàsic destaca per les seves bones prestacions. Gràcies al turbocompressor, s’aconsegueix treure del motor de 2.0 litres uns bons 252cv que li permeten obtenir una velocitat màxima de 229km/h i una acceleració de 0 a 100km/h de tan sols 6,7 segons (6,5 s amb el paquet opcional Sport Chrono). El seu parell motor es de 370Nm entre les 1.600 i les 4.500rpm i tota la seva potencia es transmet al asfalt gràcies a la caixa PDK, l’única disponible.

Foto 2

Exteriorment el podrem reconèixer per els seus marcs de les finestres en negre (cromats en la resta), per les pinces de fre també negres, per les llandes de 18” i per els tubs d’escapament simples a banda i banda. Per un altre canto el seu equipament es força complet, gairebé al mateix nivell que el de les versions S. Així doncs porta de sèrie control de tracció PTM, sistema de tracció a les 4 rodes actiu, seients confort elèctrics, avisador de canvi de carril, porta del portaequipatges elèctrica i la darrera versió del sistema de info-entreteniment PCM, que inclou una navegació més intuïtiva i noves opcions del navegador (Google Street View y Google Earth) entre d’altres noves funcions.

P16_0178_a4_rgb

Veient l’èxit que ha tingut, recordem que el Macan ja va superar l’any passat el Cayenne en vendes i per tant ja es el Porsche més venut, segur que a partir d’ara en veurem molts més per les nostres carreteres. Arribarà als concessionaris al Juny amb un preu de partida molt atractiu de 63.180€.