Fa unes setmanes, ja us vam explicar que Audi preparava el Q2, un nou SUV de la marca d’Ingolstadt. Aquest model, pensat per lluitar contra els MINI Countryman o el Fiat 500X, va estar a punt de no veure la llum a causa de la crisi generada per l’escàndol de les emissions, tal i com va confirmar la mateixa marca fa uns mesos. A mig camí entre un Q3 i un A1, el nou Q2 presenta candidatura a esdevenir un súpervendes del segment.

Aquest model SUV del segment B utilitzarà la plataforma multimodular MQB, tot i ser més petit en dimensions que l’A3, i utilitzarà alguns motors i elements mecànics també presents en el seu germà petit de gamma, l’Audi A1. Aquest nou model es fabricarà a la fàbrica mare de la marca, a la mateixa ciutat d’Ingolstadt. El nou Q2 utilitzarà un sistema de tracció davantera, tot i que opcionalment les versions més potents podran utilitzar la plataforma de tracció total Quattro, una de les senyes d’identitat dels d’Ingolstadt.

Pel que fa als motors que utilitzarà, el nou Q2 disposarà de tres motors benzina TFSI i tres dièsel TDI. Els beninza que utilitzarà el Q2 són el conegut tricilíndric 1.0 de 116 cv, seguit per un 1.4 de cilindrada amb tecnologia CoD (Cylinder on Demand) de 150 cv i un potent 2.0 de 190 cv. Pel que fa als motors dièsel, l’accés a la gamma comença amb un 1.6 de quatre cilindres que eroga 116 cv, seguit del ja icònic 2.0 TDI, disponible amb dos nivells de potència, de 150 i 190 cv.

Tots els motos es poden associar a un canvi manual de sis velocitats o al canvi de doble embragatge S-tronic de set velocitats ja conegut. Però en els motors més potents de les dues gammes (els 2.0 TFSI i TDI) ja s’associen de sèrie amb el canvi automàtic de set velocitats. Exactament el mateix passa amb el sistema de tracció. Les versions bàsiques utilitzaran sistema de tracció davantera, mentre que les mitjanes permeten que el client esculli entre tracció davantera o integral. Novament, les verions topall de gamma ja vindran associades al sistema de tracció total Quattro.

Estèticament, el nou Q2 es diferencia de la resta de la gamma per unes línies més afilades i l’ús de formes geomètriques més pures, que emfatitzen el seu aspecte modern. I és que el nou Q2 vol anar dirigit al públic jove i femení, i per això vol captivar-los amb un estil més “chic”, urbà i de disseny, similar al dels seus MINI Countryman o el 500X.

Probablement l’aspecte més cridaner del nou “look” és la seva calandra amb forma poligonal, que es distància del llenguatge estètic d’Audi els darrers anys, o per la força de la caiguda del pilar C sobre el maleter i com s’integren els grups òptics darrers en aquest, en una nova solució estètica que ens sorprèn i agrada, ja que aporta sabia nova a una estètica que ja coneixem prou bé (i que funciona). Us deixem amb el vídeo promocional (en alemany):