Tal dia com avui fa 23 anys moria, a Perugia, Ferruccio Lamborghini el creador de Lamborghini S.p.A.

Ferruccio Elio Arturo Lamborghini era un apassionat de la mecànica. Durant la Segona Guerra Mundial, Lamborghini va servir com a mecànic del cos de la Força Aèria i es va fer conegut com un autèntic geni improvisant reparacions en els motors dels avions.

Després de la guerra, Ferruccio crea i regentà un taller de reparació d’automòbils i motocicletesal nord d’Itàlia. A partir d’aquest taller pensa que és una bona idea de negoci comprar maquinària militar excedent i convertir-la en tractors, que tenien una gran demanda en l’àrea agrícola on vivia en aquell moment.5401

Al principi, i partint de vehicles militars abandonats, Lamborghini estava construint una mitjana d’un tractor al mes. Aquest negoci molt aviat es va convertir en un gran èxit empresarial. Com amant dels cotxes i ric empresari, Lamborghini posseïa una bona col·lecció de cotxes esportius, entre ells un preciós Ferrari 250 GT. Però aquest 250 GT es veu que donava algun mal de cap a en Ferruccio a causa dels problemes d’embragatge continuats que patia.

Fart de problemes va decidir anar a veure en Enzo Ferrari i aquest gràcies al seu menyspreu cap a Ferruccio Lamborghini “el problema no el té el cotxe, el té el conductor!… Vagi a cuidar dels seus tractors!” Per a un geni italià de la mecànica això era un desafiament en tota regla, de manera que sense perdre pistonada Lamborghini li va asegurar a una llegenda, com ja era Enzo Ferrari, que ell era capaç de fabricar millors cotxes.

Amb milions de lires a les butxaques provinents del seu exitós negoci de tractors, Lamborghini va decidir construir el seu propi cotxe amb un motor V12 i va fundar una fàbrica d’automòbils a la petita localitat de Sant’Agata.

lamborghini-350-gt-1316833204-12881-1

Lamborghini va contractar a ex-empleats de Ferrari com: Giotto Bizzarini, Franco Scaglione, i Gian Paolo Dallara. Lóbjectiu era molt clar, crear un GT de luxe i de gran abast que arribés a 150 quilòmetres per hora a l’autopista del Sol, la famosa autopista italiana que connecta Milà amb Nàpols. El resultat va ser el Lamborghini 350 GT. La resta és història. Així que ja ho sabeu … devem alguns dels esportius més bells del món a la prepotència amb la que Enzo Ferrari va tractar a un fabricant de tractors.