Ferrari presenta l’última incorporació a la seva gamma, el Ferrari GTC4Lusso, el seu nou quatre places, que aporta una evolució significativa al concepte de Grand Tourer esportiu en integrar per primera vegada la direcció del darrere amb la tracció a les quatre rodes.

Ferrari_GTC4Lusso_fr_3_4_LR

Aquest és un vehicle dissenyat per a clients que volen experimentar el plaer de conduir un Ferrari en qualsevol lloc o moment, indistintament de si es tracta de viatges curts o llargs, com carreteres de muntanya nevades o trajectes urbans, tant si es fa sol o en companyia de tres afortunats passatgers. Conductors que exigeixen una potència extraordinària sense renunciar al compromís amb el confort a bord, elegància esportiva i detalls impecables. En resum, el GTC4Lusso ofereix una versatilitat sense precedents en conduir un Ferrari, que com anteriorment el FF, ha permès a la marca de l’Cavallino Rampant refermar una base de clients nous i més joves els que fan un ús més intens dels seus cotxes i que es veu traduït en un increment del 30% del quilometratge per sobre de la mitjana.

Ferrari_GTC4Lusso_r_3_4_LR

El nom GTC4Lusso s’inspira en alguns dels seus més il·lustres predecessors com el 330 GTC, incloent la seva bessó 330 GT – un dels favorits d’Enzo Ferrari -amb configuració 2 + 2, i el 250 GT Berlinetta Lusso que va representar en la seva època una combinació sublim d’elegància i altes prestacions. El número 4 al·ludeix als seus quatre còmodes seients.

El motor 12 cilindres del GTC4Lusso lliura la seva potència amb suavitat i consistència alliberant els seus imponents 690 cv a 8.000 rpm. Tant la seva ràtio pes potència de 2,6kg / cv com el de compressió 13.5: 1, marquen nous rècords en la seva categoria. El seu parell màxim és de 697 Nm a 5.750 rpm amb un 80% disponible des de tan sols 1.750 rpm garantint una capacitat de resposta impressionant fins i tot a baixes revolucions. La seva melodia reflecteix brillantment la personalitat multifacètica del cotxe, sent rica i poderosa en situacions de conducció esportiva, alhora que discreta i equilibrada a la ciutat.

Ferrari_GTC4Lusso_front_LR

El Ferrari GTC4Lusso és un cotxe excepcionalment versàtil en qualsevol tipus de condició gràcies al Ferrari 4RM Evo, sistema patentat de tracció a les quatre rodes integrat per primera vegada amb la direcció del darrere. El resultat és el recentment patentat sistema 4RM-S (tracció a les quatre rodes i direcció) que basat també en una altra nova patent de la marca del Cavallino Rampant i l’última evolució del Sistema de Control de LLiscament Lateral 4.0, ara incorpora diferencial electrònic ( e-Diff) i amortidors SCM-i. Tot aquest sofisticat conjunt de controls dinàmics del vehicle han estat impecablement integrats pel programari propietat Ferrari i permeten al conductor gestionar fàcilment l’extraordinari parell motor del GTC4Lusso en superfícies nevades, mullades o de baixa adherència. El resultat és una impressionant estabilitat i una sensació magistral de control i seguretat que eleva encara més les seves altíssimes prestacions. El control d’amortiment de nova generació SCM-I contribueix a millorar el rendiment en superfícies irregulars i per descomptat, augmenta el confort de marxa.

Ferrari_GTC4Lusso_interior_driver_s_side_300dpi

Els elevats nivells prestacionals del GTC4Lusso es deuen en part a noves solucions aerodinàmiques entre les quals destaca una nova graella frontal amb preses d’aire integrades per millorar l’eficiència dels radiadors, els orificis de ventilació en els laterals reminiscència dels del 330 GTC, 1 spoiler posterior muntat al sostre i un nou difusor de triple reixa. L’efecte combinat de tots aquests elements es tradueix en un valor de Cd (coeficient aerodinàmic) notablement més baix que en el FF.

Esbossat al Ferrari Design, l’GTC4Lusso afegeix un major refinament a un Coupe “shooting brake” reinterpretant el concepte amb una forma extremadament àgil i cònica que li confereix la seva silueta característica.

Ferrari_GTC4Lusso_interior_300dpi

La seva ànima esportiva es veu ressaltada per les formes i estil de la seva part del darrere on la corba del sostre s’ha rebaixat mentre que es manté prou volum per garantir un espai i confort excepcional als seus ocupants, a més d’un generós maleter. El segell distintiu Ferrari amb els seus llums posteriors bessones adornen la seva cua. Aquestes no només emfatitzen el caràcter musculós dels flancs sinó que a més els eixamplen horitzontalment, treballant visualment amb els tubs d’escapament per dotar d’un sentit d’imponent potència a tota la posterior. Dinàmicament les línies de disseny cisellades creen una temàtica de diapasó al llarg dels laterals del cotxe trencant la massa òptica, accentuant el musculós pas de roda i transmetent un atletisme escultural.

L’atenció meticulosa al disseny juntament amb la cura execució dels detalls han donat com a resultat una cabina on el sentit de luxe esportiu adquireix una nova dimensió. La seva arquitectura de Cabina Doble és una altra nota essencialment distintiva del vehicle que ha estat dissenyada per realçar l’experiència de conducció compartida tant per al conductor com el seu acompanyant. Aquest últim disposa de la seva pròpia generosa pantalla amb un ampli ventall de funcions.

Ferrari_GTC4Lusso_central_console_300dpi

Deixant de banda aquesta innovadora arquitectura, la característica més ressenyable de la cabina és el bellíssim acabat artesanal dels materials minuciosament seleccionats i combinats per enriquir l’atmosfera a bord.

Els amplis i envoltants seients garanteixen als quatre ocupants un excepcional confort i habitabilitat creant el mateix ambient que un espai habitacional i confort.

Amb el GTC4Lusso també debuta la nova plataforma de Infoentreteniment amb pantalla capacitativa tàctil HD de 10.25 polzades. El nou volant és més compacte gràcies a un coixí de seguretat més petites i amb els controls integrats més ergonòmics que mai, la qual cosa dota d’un caràcter més esportiu a l’experiència de conducció

La presentació oficial mundial del GTC4Lusso serà al Saló Internacional del Motor de Ginebra al març, però les imagines exclusives poden veure des d’avui a www.ferrari.com