Feia temps que es rumorejava i era un secret a veus que Porsche estava treballant en un motor de 4 cilindres per els petits esportius de la marca. El Downsizing, tant comú en les marques més generalistes i en els models més corrents, s’està estenent també en altres segments com el dels esportius. Un dels darrers en patir una rebaixa de cilindrada ha estat el 911, que ha vist la seva cilindrada baixar dels 3.8 litres fins els 3 litres. Per sort han mantingut l’esquema mític de la marca, el motor bóxer de sis cilindres, tot i que això ha suposat instal·lar un doble turbo per tal de mantenir i augmentar les seves prestacions.

Silhouette_Boxster_982_II_1c_0815-lr

Esbós del futur 718 Boxster

Però sembla que no tindran tanta sort els petits esportius de la marca, els Boxster i els Cayman, que segons acaba d’anunciar la marca, perdran els seus motors de sis cilindres per uns de 4 cilindres. Aquesta noticia ja està sent motiu de debat en molts fòrums Porschistes, on sembla que la noticia no ha estat molt ben rebuda. Per els més fanàtics l’arribada del Cayenne, del Panamera o del més recent Macan, va ser un desprestigi per la marca, però es va fer la vista grossa perquè els models esportius seguien mantenint l’esperit de la marca. Veurem ara com s’ho prenen. Porsche sabia que això passaria i per això ha volgut emmascarar la noticia recordant un model mític de la marca, el 718 de finals dels anys 50, successor del 550 Spyder,  un model que gràcies al seu reduït pes i al seu petit motor de 4 cilindres, va fer la guitza en competició a models molt més potents. També ha recordat que l’actual campió del Campionat WEC de resistència, el 919 Hybrid, porta un motor de 4 cilindres V4. Així doncs, els nous models, que es presentaran al pròxim any 2016, portaran un motor 2 litres biturbo i afegiran davant el seu nom el número 718. Porsche no utilitzava un motor de 4 cilindres propi des de mitjans dels 90, amb el 968, tot i que en alguns països s’està venent una versió bàsica del Macan amb motor 4 cilindres del grup VW. Un altre dels canvis anunciats es que la versió descapotable, el 718 Boxster, tindrà un preu més alt que la versió 718 Cayman, tal com passa amb el 911, on la versió oberta es més cara que la coupe.

Silhouette_Cayman_982_II_1c_0815-lr

Esbós del futur 718 Cayman

Per finals de 2017 s’espera l’arribada de la 8a generació del 911 i els Porschistes ja temen que aquest model pugui seguir aquesta moda. Sembla ser que hi haurà una versió híbrida, però esperem que els motors  de les versions normals segueixin sent de 6 cilindres. En tot cas, els models clàssics Porsche estan d’enhorabona, perquè aquests tipus de noticies no fan més que fer pujar la seva cotització.

Vídeo del mític 718: