Ja ha començat el compte enrere: el 2016, el Golf GTI -el icona dels esportius compactes- complirà 40 anys en el mercat. Tot va començar el 1976. Només s’havia previst fabricar 5.000 unitats «GTI» i, no obstant això, fins avui, ja s’han fabricat aproximadament dos milions d’unitats. Moltes d’elles s’han convertit en clàssics.

golf-gti-clubsport (5)

Els models «GTI» no només són cobejats objectes per a col·leccionistes, sinó que, a més, aixequen veritables passions. Per aquesta raó, no hi ha cap altre model en aquest segment que s’apropi el més mínim al grau de popularitat que gaudeix aquest automòbil. El concepte del Golf GTI s’ha desenvolupat i perfeccionat a través de set generacions. Qui condueix un «GTI», no ha de donar explicacions. L’automòbil és, des de fa molts anys, una declaració oberta.

Per celebrar-ho com cal Volkswagen llançarà al mercat a un model commemoratiu de la classe especial per commemorar el seu 40 aniversari: el nou Golf GTI Clubsport -el GTI més potent de tots els temps.

golf-gti-clubsport (19)

Motor turbo de 290 CV. La base tècnica del potent motor del Golf GTI Clubsport, és el TSI del Golf R amb una cilindrada de 1.984 cm3. i eroga una potència de 265 CV entre 5.350 i 6.600 rpm, Aquest motor pertany a la tercera generació de la sèrie EA888 i disposa de detalls tècnics refinats com un col·lector d’escapament refrigerat per aigua i integrat a la culata i una distribució variable per vàlvules amb regulador doble de l’arbre de lleves. Però això no és tot: el conductor pot augmentar temporalment la potència del motor de quatre cilindres a través de la funció «boost» en gairebé un 10% a 290 CV. L’augment de potència s’activa mitjançant el denominat efecte «kick-down» que es produeix trepitjant a fons l’accelerador. Les dues prestacions clàssiques de conducció «0-100 km / h» i «Velocitat màxima» són un excel·lent exemple de l’enorme potencial dinàmic que tanca aquest model: 5,9 segons i 250 km / h. No obstant això, el model commemoratiu se caracteritza encara més pel seu excel·lent força de tracció pràcticament a qualsevol règim de revolucions ia qualsevol velocitat.

golf-gti-clubsport (12)

En el Golf R, la potència del motor es transmet als eixos davanter i posterior a través del sistema de tracció total. En el nou Golf GTI Clubsport la potència flueix completament cap a l’eix davanter a través d’un canvi manual o del canvi automàtic de doble embragatge DSG. La combinació de la lleugera tracció davantera, típica del Golf GTI, del diferencial electrònic de lliscament limitat en l’eix davanter i de la funció de dinàmica de marxa perfeccionada XDS + li proporcionen al nou model la màxima agilitat.

golf-gti-clubsport (13)

Volkswagen no només ha perfeccionat el motor turbo del model commemoratiu, sinó també el disseny, l’equipament i l’aerodinàmica. Alguns dels trets distintius del GTI Clubsport són un para-xocs frontal, completament redissenyat, noves estreps, un nou difusor posterior, un aleró de sostre múltiple i exclusives llandes d’aliatge lleuger forjades. L’objectiu no només era personalitzar el disseny del esportiu, sinó més aviat millorar encara més la força aerodinàmica descensional i la dinàmica de conducció. Tots aquests factors tenen un valor tradicional per Volkswagen, que també va estrenar models commemoratius exclusius del 20, 25, 30 i 35 aniversari del Golf GTI. Aquestes versions especials ja s’han convertit en models per a col·leccionistes.